Parintii copiilor cu autism. Sfaturi care ar putea face diferenta in cautarile voastre

Parintii copiilor cu autism. Sfaturi care ar putea face diferenta in cautarile voastre
  • 2020-07-19
  • 968 vizualizari
  • Anda Bacanu

Am incercat sa identific care sunt principalele nevoi ale unui părinte care tocmai a ieșit din cabinetul psihiatrului cu un diagnostic de TSA in mana, ei bine cei mai mulți se întreabă și acum încotro?!
Exista oare un alt încotro decât inainte ??
 
Că sa facilitez într-o oarecare măsură parcursul ce este recomandat a fi urmat după ce primiti un diagnostic de autism, orice forma ar avea el, va redau câțiva pași care ar putea face diferența în căutările dvs:
 
1. Incercati sa găsiți un centru/ cabinet unde este de preferat ca personalul să aibă formare in ANALIZA COMPORTAMENTALA APLICATA ( acreditare BCBA, BCAaBA pentru coordonatori sau RBT pt teraputi - de asta as tine cont când aș alege un centru sau altul unde sa solicitati o evaluare complexa a tuturor ariilor: motricitate , limbaj receptiv , imitație vocală , limbaj expresiv , intracerebral , comunicare , abilitati sociale și de interacțiune, ect .
Puteti solicita testarea cu VB - MAP, CAROLINA sau ABBLS, sunt prinre cele mai uzitate. 
Cu ajutorul acestei testări veți observa in raportul primit ce abilități are copilul dvs și ce abilități lipesc in dezvoltarea lui actuala ținând cont de vârsta lui cronilogica. 
 
2. Pornind de la toate acestea coordonatorul de caz va putea realiza un plan de intervenție personalizat pentru copilul dvs. ( Plan ce va cuprinde anumite programe care sa îl ajute pe copil sa dobândească abilitățile lipsa : de ex: dobândirea contactului vizual, dezvoltarea cererilor , imitație vocală de sunete, silabe , joc simbolic, etc , dar desigur acestea sunt doar niste exemple , programele stabilindu-se in funcție de evaluare, de nivelul de dezvoltarea al fiecărui copil. ) 
 
3. Cine aplica planul de intervenție?‍‍
In primul rand terputii, dar și parintii. Astfel, recomandarea este că părintele sa participe la cursuri așa încât să învete, pas cu pas, ce înseamnă ABA și cum se aplica toate principiile. Pentru un copil , implicarea directă a părintelui face diferența.
 
4. Unde se face terapia? ?
Sunt mai multe opțiuni: la domiciliu ( unde părintele trebuie să asigurați toate materialele și să căutați teraputi și coordonatori care sa vina acasa), sau la un centru care oferă sevici ABA ( unde se asigura materiale, coordonare și terapeuți , sunt avantaje și dezavantaje , indiferent de opțiunea aleasa, este un subiect amplu
 
5. Numărul de ore minim recomandat este de 20 h pe săptămână , conform BCBA și a foarte multor studii, însă în funcție de întârzierile de pe fiecare arie de dezvoltare se pot recomanda și 4-6 h de terpaie/zi. Încă odată voi sublinia, este foarte important de asemenea cat de mult este stimulat acasa, dacă părintele este informat și care este implicarea familiei.? Copii recupereaza, este cert, insa depinde de foarte multi factori: de potențialul de dezvoltarea al copilului ,de alte diagnostice asociate sau nu, de cum este construit planul de intervenție, de numărul de ore lucrate de copil pe săptămână, de calitatea orelor de terapie, de implicarea părinților, ect. Sunt copii care recuperează 6 luni într-un an, sunt copii care recuperează și mai mult și mai puțin, depide de toti factorii mai sus menționați.
 
6. In paralel cu toate acestea, căci uneori e un efort financiar destul de mare pentru o familie: majoritatea părinților merg la psihiatru pentru a obține un certificat A5 pentru copil, astfel că vor exista mai multe facilități, printre altele și cele fianciare, iar pentru București se mai acorda un ajutor din partea primăriei, în dreptul acestei remarci as pune un * întrucât acest ajutor se acorda in funcție de un cuantum de factori. De asemenea multi dintre părinți apelează și la strângerea de formulare 230 ( cele de 2% sau 3,5 % acum sau sponsorizări din partea firmelot care vor să își dedică impozitul ). ?
 
Cu deschidere și implicare se pot rezolva multe!
Va doresc mult succes !