Servicii

Servicii

Asociația noastră, Bright Future For Every Child, pune accentul pe nevoile și interesele copiilor.

În prezent sunt înscriși în cadrul asociației noastre peste 100 de copii care beneficiază de terapie logopedică, participă la grupuri de dezvoltare personală menite să le dea mai multă încredere în ei, să poată socializa și comunica fără dificultate, dar și la grupurile de antrenament intelectual.

De asemenea, de 4 ani colaborăm cu numeroase școli și grădinițe din București la sediile cărora desfășurăm programele din oferta noastră.
 
Misiunea noastră este de a spijini prin terapii specializate (logopedie, dezvoltare personală și antrenament intelectual), dar și prin educație fizică, dans și karate evoluția copiilor tipici sau a celor care au întârzieri în dezvoltarea limbajului.

În vederea realizării scopului, specialiștii noștri din domeniul psihologic, pedagogic, psihopedagogic,logopedic și sportiv pot oferi pentru copii următoarele tipuri de servicii:

- Terapie logopedică
- Dezvoltare personală
- Antrenament intelectual
- Dans
- Karate / Stick fight/ Shotokan
- Muzică
- Limba engleză
TERAPIE LOGOPEDICĂ
TERAPIE LOGOPEDICĂ
susținut de Logoped, psiholog ANDA BIANCA BĂCANU
                      Logoped, analist comportamental MIRELA BÎRSĂȘTEANU
                      Logoped, psiholog MARIA VINULESCU
 
Se ocupă cu corectarea tulburărilor de vorbire, stimularea precoce în ceea ce privește dezvoltarea limbajului și a comunicării funcționale.
Primul pas în vederea integrării copiilor în programul logopedic îl reprezintă evaluarea inițială a nivelului limbajului și al pronunției
În urma evaluării fiecare copil va beneficia de un raport logopedic în care se vor prezenta rezultatele, ce sunete sunt afectate, în ce pozitie, dar și de un plan de intervenție personalizat în funcție de rezultatele obținute.
Cea mai frecventă tulburare de limbaj care apare la vârsa copilăriei este întârzierea în dezvoltarea limbajului; acesta constă într-un decalaj înregistrat la nivelul general al achiziției limbajului în raport cu evoluia normală vis-a-vis de vârstă, sunt deci acei copii care pe palierul limbajului se află la un nivel mult mai scăzut față de vârsta lor cronologică.
Dacă la copilul neurotipic primele cuvinte apar în jurul vârstei de 10-12 luni, la copilul cu întârziere în devoltarea limbajului, acestea apar în jurul vârstei de 2 ani sau mai târziu.
De asemenea, la nivelul propozițiilor construcția este una limitată, în timp ce copilul neurotipic reușeste construcția unor propoziții de la 12-15 luni, copilul cu întârziere în dezvoltarea limbajului va reuși să le formuleze abia în jurul vârstei de 3 ani, iar atunci sunt formulate prin alăturarea a 2-3 cuvinte, fără a folosi cuvinte de legatură și uneori fără a avea sens.
Corectarea se face de la cel mai puțin afectat sunet la cel mai grav afectat și este reomandat să fie susținută în permanență și de către părinte prin respectarea temelor pe care le va primi din partea logopedului.
Ședințele logopedice sunt individuale, fiecare copil va avea un caiet logopedic în care se vor nota exercițiile logopedice parcurse în urma fiecărei ședințe și ceea ce au nevoie să exerseze mai departe acasă pentru ca părinții să poată consolida intervenția logopedică.
Materialele de lucru – în ceea ce privește desfășurarea procesului logopedic se va lucra pe partea de imitație vocală, dar se vor folosi și materiale pentru automatizarea sunetelor, suport vizual, cartonașe, poze, fișe și suport didactic interactiv, jocuri logopedice etc.
DEZVOLTARE PERSONALĂ
DEZVOLTARE PERSONALĂ
  susținut de Psih. CARMEN DIACONU, ANA MARIA POSTELNICU
                       Terapeut comportamental VALENTINA-ALINA ENE
 
Tehnicile de lucru utilizate în cadrul grupului de dezvoltare personală pentru copii, țin cont de vârsta participanților și de particularitățile acestora.
Cu ajutorul tehnicilor de desen, joc de rol, construirea de povești, copilul se va dezvălui pe sine și își va arăta nevoile, dorințele și temerile.
Prin intermediul poveștilor terapeutice copilul își va dezvolta abilitățile de rezolvare a conflictelor, vom descoperi împreună posibilități pentru îndeplinirea obiectivelor și noi tehnici pentru dezvoltarea comunicării și a imaginației.
În cadrul grupului de dezvoltare personală, copii vor învăța:
- Să fie conștienți de propriile emoții pe care să le exprime adecvat;
- Să fie sensibili la nevoile celorlalți;
- Să se cunoască pe sine;
- Să relaționeze optim cu părinții, prietenii, colegii;
-Să descopere lucruri valoroase despre sine și despre ceilalți.
În urma parcurgerii programului de dezvoltare personală se vizează următoarele beneficii pe termen lung:
- Să se cunoască mai bine;
- Să aibe încredere în sine;
-Vor conștientiza impactul propriului comportament asupra celorlalți;
- Vor învăța să-și rezolve conflictele.
ANTRENAMENT INTELECTUAL
ANTRENAMENT INTELECTUAL
susținut de Psih. CARMEN DIACONU, ANA MARIA POSTELNICU
                       Terapeut comportamental VALENTINA-ALINA ENE
 
I. Modulul de dezvoltare a atenției si distributivitatea acesteia prin jocuri și fișe interactive
•Realizarea contactului dintre profesor și copiii cursanți;
•Stimularea atenției voluntare și distributive;
•Creșterea graduală a timpului în care copilul stă în sarcină;
•Dezvoltarea abilității de a sesiza detaliile sau diferențele dintr-o imagine/problemă;
•Educarea atenției în rezolvarea problemelor;
(săptămâna 01-04)
II. Modul de dezvoltare a memoriei
•Dezvoltarea memoriei-logice, auditive, de lucru și vizuale;
•Stimularea memoriei de lungă durată și de scurtă durată;
(săptămâna 05-08)
III. Modulul de dezvoltare a imaginației și creativității
•Antrenarea imaginației și creativității prin: povești, joc de rol, creații artistice și creații de povești.
(săptămâna 09-11)
IV. Modulul de dezvoltare a gândirii
•Logica și raționamentul, procesarea auditivă, prelucrarea vizuală și viteza de procesare. Acestea sunt abilitățile pe care creierul le folosește pentru a gândi, învăța, citi;
•Dezvoltarea deducției, a comparației și clasificării și a gândirii spațiale;
•Stimularea gândirii concrete și a celei abstracte;
(săptămâna 12-15)
V. Modulul de dezvoltare a limbajului
•Are la bază stimularea acestuia prin diferite jocuri, fișe și lucru în echipă.
•Achiziția de concepte noi;
•Respectarea structurii gramaticale;
•Ascultare și înțelegere pe text;
•Definirea și explicarea noțiunilor;
(săptămâna 16-19)
MUZICĂ/CANTO
MUZICĂ/CANTO
susținut de ANA MARIA ROȘU - Profesor canto
 
I. Modulul “Sunetele din jurul nostru. Cele mai simple moduri prin care ne înconjoară muzica”
Acest modul vizează descoperirea sunetelor din natură și din mediul înconjurător, identificarea diferențelor dintre sunete, dar și a calităților acestora (lung-scurt, tare-încet, repede-rar), audiția, identificarea și reproducerea sunetelor din viața noastră.
II. Modulul “Muzica este ritm, iar tot ce are viață, are și ritm”
Acest modul vizează stimularea abilității de a reproduce ritmul, dezvoltarea memoriei auditive, dezvoltarea motricității în funcție de ritmul muzicii, audiții pentru descoperirea diverselor ritmuri muzicale, jocuri muzicale și cântecele pentru dezvoltarea simțului ritmic.
III. Modulul “Improvizația muzicală – comportamentul creativ care stimulează dezvoltarea copilului”
Acest modul se axează pe tehnici de creare a sunetelor, apoi de înșiruire a acestor sunete (de la simplu la complex), atât individual, cât și în grup. Dezvoltarea capacității de improvizare se va realiza cu ajutorul propriului corp, a vocii și a obiectelor din mediul înconjurător și prin folosirea de jocuri muzicale.
IV. Modulul “Instrumentele muzicale și cum acestea ne vrăjesc cu sunetele lor”
Acest modul prezintă instrumentele muzicale și cum sună fiecare în parte, folosindu-se de materiale sub formă de imagini, de materiale audio utilizate pentru diferențierea sunetelor emise de diferitele instrumente, de jucării asemănătoare instrumentelor reale utilizate pentru crearea de sunete atât individual, cât și în grup, dar și pentru acompanierea unor melodii.
V. Modulul “Moduri unice de a crea instrumente și cum ne ajută ele să facem muzică”
Acest modul se folosește de obiectele din mediul înconjurător pentru a le transforma în instrumente muzicale, astfel încât împreună putem să facem din linguri, sticle de plastic, bucăți de carton, etc. niște instrumente personalizate, pe care le putem folosi pentru a crea într-un mod inedit muzică, atât individual, cât și în grup.
DANS
DANS
susținut de LAURENȚIA CIOTOIU - Profesor de dans modern, contemporan, balet și activități de mișcare și postură corectă 
                      ELISABETA IUGA - Antrenor dans sportiv
 
Dorim ca micuții în primul rând să se bucure, să se implice atât în activități individuale, cât și colective. Vor învăța să fie conștienți de propriul lor corp prin exerciții de schemă corporală, să respecte reguli valabile în dans legate de ritm, postura corectă și cât de importantă este atitudinea în momentul desfășurării unui exercițiu.
Ne propunem să pășim împreună pe tărâmul magic al DANSULUI CLASIC (1) al DANSULUI MODERN (2) sau al DANSULUI CONTEMPORAN (3).
Dansul stimulează creativitatea, competivitatea, solicită atenția, voința, mobilizează copilul pentru depășirea anumitor dificultăți pe care le poate întâlni în viața sa de artist.
Cei mici trebuie să rețină un ansamblu de mișcări în realizarea unui dans, iar prin repetiții continue memoria le este stimulată.

TIPURI DE DANS
• Cha-cha - Un stil de dans dinamic, distractiv, în care mușchii corpului lucrează la capacitate maximă.
• Samba - Acest stil de dans are o coregrafie echilibrată, alternează deplasările cu momentele statice și mișcările rapide cu cele lente .
• Dans modern - Un stil de dans liber, plin de creativitate.
• Vals lent - Un stil de dans liniștit, plin de eleganță. Acesta se caracterizează prin mișcări lungi, cursive, întoarceri continue cu urcări și coborâri.
KARATE/ STICK FIGHT/ SHOTOKAN
KARATE/ STICK FIGHT/ SHOTOKAN
susținut de ALEXANDRU GHEORGHE -Profesor. Antrenor Karate, Stick Fight, Shotokan
 
a. Shotokan este un stil de Karate introdus de maestrul Gichin Funakoshi.
Acest stil pune accentul pe pozițiile adânci și lungi, pe tehnicile eficace în lupta de la distanță și pe dezvoltarea vitezei. Tehnicile de mâini și cele de picioare apar în proporții egale.
Tehnicile și procedeele de autoapărare pot fi însumate și-n kata, kata reprezentând lupta imaginară cu mai mulți adversari.

b. Stick-fight-ul – lupta cu bastonul este unica artă marțială inventată de un român, Shihan VASILE NIȚĂ, Președintele F.R.K.M.K.D.
Spectaculozitatea și dinamismul acestei arte marțiale constă în faptul că a fost concepută să fie practicată de oricine, indiferent de sex sau de vârstă, fără a suferi inevitabilele accidentări din oricare alt sport de contact. Acest lucru este posibil datorită regulamentului de luptă impus și datorită echipamentului de protecție utilizat în antrenamente și luptă.

Prin Karate copiii își dezvoltă fizicul, personalitatea, devin mai ascultatori și curajoși, învață să se supună unor reguli, să trăiască într-un colectiv și să fie mai sociabili.
LIMBA ENGLEZĂ
LIMBA ENGLEZĂ
susținut de IULIA DUMITRAȘCU - Prof. Limba engleză
 
Inițierea copiilor în tainele limbii engleze, totul bazat pe metode i tehnologie de actualitate, într-un mediu propice asimilării de noi cunotine.
 
Cursurile de formare din cadrul inspectoratului colar Dâmbovia, atât obligatorii cât și opionale, au avut menirea an de an de a mă adapta noutăilor apărute în modul de predare i evaluare a elevilor.
TERAPIA 3C
TERAPIA 3C
susținut de ALEXANDRU ALBULESCU -Terapeut 3C
 
Terapia 3C construiește la copilul autist comportamente adaptative bazate pe abilități psihomotrice de bază.
Copilul va învăța să meargă corect, să alerge, să manipuleze obiecte, să meargă în echilibru pe o bârnă, să schimbe voluntar direcția mersului. Va conștientiza utilitatea mișcărilor învățate și valoarea lor practică.
Va conștientiza contextul în care se află și prezența celor din jur. Va învăța ce înseamnă disciplina, va învăța că anumite comportamente nu sunt permise.
Va obține un minim de abilități de comunicare și lingvistice prin învățarea sensului unor comenzi elementare.
Va câștiga curaj, încredere în el, dorința de a experimenta lucruri noi. Va descoperi satisfacția reușitei și dorința de a repeta acest lucru.
Va putea utiliza abilitățile dobândite în viața de zi cu zi.
Cu alte cuvinte, va deveni psihomotric independent transformându-se dintr-un copil asistat permanent, într-unul parțial asistat sau neasistat.